MENU
19:46 | November 29, 2013

Readers request – gym routine

Daily
Triceps 15×3 reps. Optional weight. I do 25 and 30 kg in the picture! 
Biceps 15×3 Optional weight. In the picture I have 8 kg dumbbells (have one in each hand) 
Back 15×3 reps otional weight 
Dips 15×3 reps (you can also have your feet on a bench and a weight in your lap if you want it heavier! I use to do that with 10kg)
Squat with dumbbell. 12×3 or 15×3 reps. Go up and down like a squat and throw the weight up and down (see picture) , switch hand between your legs and throw it up again. (you can also do this with both your hands on the weight all the time)
Bennöj med hantel. 12×3 eller 15×3 reps. Kör upp och ner som vanliga benböj och kasta vikten upp och ner (se bilden) byt hand under benen och kasta den upp igen. (de går också bra att köra med båda händerna på vikten hela tiden om det känns lättare) 
Quads 15×3 reps.  

Squat 12×3 or 15×3 reps. In the picture I do 10kg (use to do 15kg) on each side plus the rod 20 kg.
Benböj 12×3 eller 15×3 reps. På bilden har jag 10kg på varje sida (brukar i vanliga fall köra 15kg) plus stången 20 kg. 

Lunges 12×3 reps on each leg. just push up and down (see picture) with dumbells in each hand in the picture I have 7kg on each. (use to have 8kg when I’m stronger) 
Utfallssteg på bänk 12×3 rep på varje ben. Gå upp och ner som i bilden med vikter i varje hand (så tungt du känner att du orkar) jag har 7kg i varje hand på bilden men brukar ha 8 när jag är i bättre form. 

Since I got a whole bunch of new followers (welcome!) I thought I could post my workout routine again because many of you been asking for that! 🙂 So here you go! Hopefully a little weekend motivation 🙂 Some of these exercises I don’t do that often any more but sometimes. Would you be intrested in my new workout routine?

Also, you can find my ab workout here

9 Responses to “Readers request – gym routine”

  1. Lisa on

    Hejsan. Fin blogg du har! Ville bara säga att jag ser att du svankar för mycket när du gör de flesta övningarna (förutom squats) du borde hålla in rumpan egentligen..bara ett tips för att inte ta kol på ryggen.

    Reply
  2. Johanna on

    Svat till Lisa: Jag är personlig tränare och kan säga direkt att hon inte svankar för mycket. Har man en rumpa så är det svårt att "trycka in" den. Skulle hon göra det skulle istället ryggen bli som en ostbåge vilket inte heller är speciellt bra. 🙂 Keep it up kiki jag tycker de ser riktigt bra ut!

    Reply
  3. Anne on

    Det ser riktigt bra ut och kan dela med mig av ett tips från min personliga tränare. Vid knäböj med stång på axlarna, innan knäböjet dra in luft ända till magen och tryck till (som för att göra nr 2) behåll det trycket hela knäböjet igenom. Magen ger stöd åt ryggen! Lycka till alla glada träningsmänniskor!

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)