MENU
11:53 | February 24, 2014

Q/A part two

Workout
Ungefär hur länge brukar du träna varje gång? Alltså hur lång är en workout? 🙂
Jag brukar träna i en timme eller mer, beroende på vad jag kör. Men eftersom jag vilar mellan övningarna så tar det lång tid speciellt om man ska stretcha i slutet av träningen också. 🙂 KRAM 
Vilken tid på dygnet tränar du helst? Spelar det någon roll vilken tid på dagen man tränar, resultatmässigt? Och brukar du träna innan frukost? Om du äter frukost innan träning, hur länge väntar du då innan du tränar? Nu blev det många frågor, men hoppas du vill svara på dom! Kram 🙂
Hej! Jag tränar oftast på förmiddagen om jag inte har massa jobb att stå i då brukar det skjutas upp till kvällstid. Men jag föredrar personligen att träna på förmiddagen, inte för resultatets skull, de vet jag faktiskt inte om det har någon betydelse? Jag tycker bara det är skönt att starta dagen med ett träningspass! 🙂 Jag äter alltid nånting innan träningen, ska jag bara köra styrka så brukar jag äta frukost ca en halvtimme innan träningen men ska jag löpa så måste jag vänta i ungefär två timmar för att inte få kramp. Vet att dom som brukar vilja gå ner i vikt alltid tar en promenad eller en löptur innan frukosten! 🙂 KRAM 
What is the best way to lose fat weight???
Hi dear! I would say high intense workout, run, walk, bike, jump etc. If you do weights I would also do some up tempo exercises like jumping with dumbbells, lunges with weights on a bench etc. I can maybe show you some exercises I do in a post later.  Good luck! XO 

Since when do you train regularly?
I’ve always been working out regularly. I just had a break in a year or something when I stopped playing soccer but then I missed it too much and started to run and lift wich I found out I really liked. XO
Vart har du köpt dina Nike Pro shorts? Har du den långa modellen eller är det “boxer” modellen? Har letat på en massa ställen men hittar inte! 🙂 tack för en otroligt inspirerande blogg!
Hej! Jag har köpt alla mina nike pro i USA faktiskt. Men jag vet att det finns lite överallt, såg att Staduim hade några, sen googla nike pro så kommer det säkert upp hur mycket som helst! 🙂 Vet inte om jag har långa eller boxer, långa kanske? 
 Hej! Tänkte höra hur du ser på att dricka alkohol någon gång på helgen? Tränar hårt i veckan och festar kanske 2 helger i månaden. Kan det förstöra resultaten? 
Super bra blogg!!!
Hej! Dricker du så sällan alkohol och tränar mycket så är jag ganska säker på att det inte försämrar resultaten. Sen så förbättras dom inte dirket heller;) Jag tycker personligen att jag blir väldigt seg med träningen i 1-2 dagar efter jag druckit men man är ju tillbaka lika snabbt igen 🙂 Lycka till! Kram 
Hur tränar du ben + rumpa och hur ofta? Kan du ge tips på övningar, hur många reps osv? 🙂
Hej! Här hittar du ett inlägg med benövningar som jag körde jämt förut. Kör dock nästan bara nya övningar nu som jag skulle kunna visa i ett inlägg sen! 🙂 Kör kanske ben/rumpa två gånger i veckan. Repsen står även med i det inlägget! 
Jag har en fråga, jag tränar ganska mycket men ser inte så jättestora resultat? Jag får inte gymma då jag är under 15 men jag tränar grupp pass för rumpa, mage. Dansar också och sen kör jag en del hemma, situps, armhävningar, lite biceps osv, du förstår! Men jag ser ingen skillnad och jag har hållit på väldigt länge, börjar närma sig ett år. 🙂 Jag ser skillnad men inte så mycket som jag skulle vela.
Hej! Jag tycker det låter som att du är väldigt aktiv för din ålder redan, jag skulle fortsätta som du gör men kanske lägga in någon promenad eller löptur i veckan, de är aldrig fel med lite frisk luft, bra musik (eller sällskap) och så får man samtidigt röra på sig! 🙂 Reslutat kan ibland ta tid, det gäller att man har tålamod!  Kram och lycka till! 
-Bästa styrka/spring låten? -Har du några små övningar som du gör varje dag, som t.ex. 50 sit-ups varje morgon? -Hur tänker du kring chips och godis, onödigt eller unna sig ibland? Eller ersätta helt med nyttigare alternativ? 🙂
Bästa låten just nu (take me over med bino players). Har inga övningar jag kör regelbundet hemma utan jag går oftast och kör ordenltigt på gymmet 🙂 Jag unnar mig, liiiiite för ofta ibland. Önskade att jag kunde dra ner på sötsuget ännu mer men det är svårt att stå emot myskvällar i soffan med en skål godis! 😉 
 Det skulle vara väldigt roligt om du kanske visar oss dit “schema”. I bild eller video. Hur man kan äta och hur man tränar innerlåren/ljumskarna och baksida lår bäst? När jag tränar triceps knäcker det i min armbåge jätte mycket (gör ont). Är det för att jag är otränad eller gör jag något fel?
Hej! Ska absolut försöka göra ett inlägg om det någon gång. Har faktiskt tänkt att jag ska visa mina nya övningar och träningsschemat kan jag absolut börja lägga upp om efterfrågan finns! 🙂 Oj, jag vet faktiskt inte varför det knäcker i din armbåge. Det brukade göra det på mig ibland när jag körde triceps med en hantel bakom huvudet men jag slutade bara med den och började köra andra triceps övningar som kändes bättre för armbågarna. Kanske du ska prova något annat bara? Härfinns nån övning jag kör! Kram 🙂 
 Hej! Hur fungerar celcius som du dricker? Dricker man den innan eller efter träning och hur fungerar den? Hur många pass kör du på en vecka? Hur många styrkepass och hur många konditionspass? Du är en enorm inspirationskälla 🙂
Hej! Celsius är en sportdryck som man dricker innan träningen för att sätta igång energin och förbärnningen och som bortsätt från andra eneridrycker ska innehålla naturliga ämnen. Jag kör nog ungefär 5-6 pass i veckan 🙂 Senaste tiden har jag kört mycket styrka med kondition, alltså högpuls-övningar så att jag fått både styrka och kondition gjort. Men går ut och springer ordentligt gör jag kanske 1-2 ggr i veckan, ska börja mer när jag hittat motivationen till det! 🙂 Stort tack och kram på dig! 
Hi kiki! I’m really curious to know… what’s your go to abs workout?! u have incredibly defined abs and I know u post some ab exercises here and there but do u have an ab workout routine that u always do?! p.s love ur instagram and blog! massive fan 🙂 xxxxxx Rebecca
Hey Doll! I always do different exercises. I like to have a varied workout, I can maybe do a new post about more ab exercises I do but meanwhile you can follow thesethese and these! 🙂 XO!!

The second part of the Q/A, the rest will be up! 
Love,
Kiki 

11 Responses to “Q/A part two”

  1. - on

    Hej, jag har tränat seriöst på gym nu i ett halv år ungefär, jag är 16 år och är super glad över att jag har hittat min grej, altså gymma. Men jag har under senaste tid fått krampper i benen eller de käns som sendrag först och sen blir ja jätte stel i benen, som hård träningsvärk men de bränner lixom i framlåren mäst, om jag har otur i baklåren och vaderna också. De händer altså då jag gör squats o lunges o då ja lyfter upp stången, de kan också komma då ja sätter mej ner o pausar, bara jag anstränger benen lite eller altså böjjer mej med bena. Jag går till gymmet direkt efter skolan, ätit lunch 2h tidigare, äter oftast en frukt då jag går till gymmet, dricker lite före, men inte så mycket under dagen. Värmer upp på crosstrainern ch 5min innan jag börjar träna. Vad tror du kan vara skurken? Hur tror du jag kan förebygga "krampperna" i bena? 🙂

    Reply
  2. Tilda on

    Vart är din sport-BH ifrån?
    Den rosa med text under typ. Sjukt snygg, speciellt med din kropp!

    Ganska helfräsch blogg över huvud taget, puss!

    Reply
  3. L on

    helt fantastisk blogg! har tidigare sett sista abs-bilden på instagram men inte vetat vems mage det var haha. grymt jobbar och bra blogg. skönt med en vanlig tjej som tränar och är hälsosam än alla super workout bloggare. merci och puss

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)