MENU
13:42 | February 28, 2014

Q/A part three

Workout
Is whey protein okay to take for workouts if you want to tone abs? Should you do cardio and workout on the same day?
I don’t only drink protein shakes to get toned abs but I like the whey protein I take. I drink one protein shake after every workout cause I want a fast recovery to my muscles 🙂 I usually do cardio some days and weights some days. But I like to work with a high tempo when I do weights too though so I kinda do cardio/weights att the same time! 🙂 Xo 
Hur mycket äter du på en dag och tränar du varje dag typ? Hur gör du för att hålla motivationen igång? Har du alltid varit tränings intresserad? Tips på att få självförtroende på gymet och att komma igång med joggningen? Skulle du inte kunna ge tips på nyttiga maträtter och snacks? Dina bästa mag och rygg övningar? Förlåt för så många frågor och tack för en inspirerande och motiverande blogg! Kram
Hej! Tränar 5-6 ggr i veckan 🙂 Äter ganska normalt tror jag, inte så bra koll på “hur mycket” jag äter. Men äter frukost innan träning sen dricker jag en shake sen lunch, oftast något mellan mål eller fika innan middag 🙂 Har inget speciellt knep för att hålla motivationen igång men när jag kommit i bra form så gillar jag inte att bara “tappa” allt så håller helt enkelt i träningen bara. Ja jag har alltid varit träningsintresserad då jag både ridit, spelat fotboll och innebandy och friidtrottat. 🙂 Bra tips på att börja med löpning är att börja gå långa promenader, lägg in lite intervaller i promenaderna och sen börja springa hela rundan. Kanske kortare rundor till en början? Om du vill få självförtroende på gymmet så börja med att gå med någon eller planera din träning innan så att du slipper känna dig snurrig när du kommer dit. Försök helt enkelt fokusera på dig själv och inte på dom runt om! 🙂 Jag brukar tillomed fota mig själv i speglarna vilket många tycker är pinsamt men de är bara att köra! 😉 Nyttiga rätter och snacks hittar du på “food” eller “workout” kategorin lika så mag och ryggövningarna! 🙂 Lycka till! 🙂 KRAM 
 Vilka är dina bästa tips för att gå ner i vikt snabbt?
Tror inte att det finns några genvägar för att gå ner snabbt i vikt! Men vill du gå ner i vikt så skulle jag köra mycket cardio, gå, spring, cykla eller kör intensiva gympass med vikter sen självklart skära ner på onödigt gotta! 🙂 Lycka till KRAM
Hei! Hvor mange ganger spiser du om dagen, og kunne du sette opp en ukesplan på måltider? 🙂 
Hej! Jag äter när jag är hungrig (läs kommentaren över!) 🙂 Har faktistk gjort en matrutin förut så kolla igenom “food” eller “workout” listan så hittar du ett dagsintag där! 🙂 KRAM 
Hej! Vad är dina bästa övningar/ tränings tips för att bränna fettet på inrelåren?, satsar på att på de mellanrummet mellan låret vet du! Tack på förhand
Hej! Jag vet faktiskt inte hur man ska bränna bort dom (mina går också ihop). Alla kroppar är ju olika och vissa har helt enkelt inte ett mellanrum mellan benen. Jag t.ex. som redan är väldigt smal har inte ens ett mellanrum och skulle jag få ett mellanrum så skulle jag se sjuk ut. Det kan handla om att dina höfter inte är lika breda som någon annans. Vill du däremot träna innerlåren så finns det massor med maskiner på gymmet som är för just innerlåren 🙂  Lycka till! KRAM 🙂 
hur tränar du mage? kör du reps x3 set? hur ofta tränar du mage. du har grymt fin mage! 
äter du kolhydrater, sötsaker, choklad och sånt bara en gång i veckan eller hur gör du? grymt bra blogg!:)
Hej! Jag kör oftast 12×3 reps eller 15×3 reps, kör kanske mage 2-3 ggr i veckan 🙂 Ja, jag äter kolhydrater och sötsaker, kanske lite för ofta ibland men just nu har jag ingen tanke på att minska på något speciellt. Jag äter absolut gosaker mer än en gång i veckan och kolhydrater äter jag till de flesta måltider 🙂 KRAM 
I wanted to ask you, how was it when you first started to go to the gym? I’ve never gone to the gym and now I decided to, but it’s kinda frustrating because I can’t lift any weights or anything, i just don’t have the strength…Do you have some workouts from when you first started? Like with lighter weights and everything ?? They would really help me!
Hi! I don’t really know how it was the first time, but I always feel a little uncomfortable going to a new gym cause I can’t find anything. But it only takes a few times to get use to it. If you’re not use to lift weights I would be careful. Start on a easy level, like with easy weights and when you feel stronger you can increase. If you feel week doing exempel situps start doing a just few and you will feel how much you improve. I’m sure you can do all the workouts I’ve posted but with lower weights or less reps. Good luck! xo
I was wondering if maybe you could make a post for total beginners in the gym? I am not fat but I am not thin and I would like to lose fat from belly/thighs/ass and then I’d like to form it but in the gym and with weights I am a beginner.
Check out my workout routines and videos in the “workout” kategory and that will may help you? I don’t do pro stuff so I’m sure you can deal with my exercises, just do less reps or less weight! 🙂 Good luck! xo
Hi! We’re Dominique and Rosario from Chile. We have followed your instagram since 2012 and really loveyour body shape. I’m trying to get there, so It would be very usefull to receive some advices hahahaha. What supplements are you taking? Could you give us your workout routine? Do you take those smothies mades by eggs and stuff?
Hi ladies! Happy to have you here! 🙂 Right now the only supplement I’m taking is a pure whey that I drink right after every workout. I don’t do much smoothies but I will as soon as I fixed my mixer.lol. I wouldn’t do egg smoothies though but I like green smoothies! 🙂 I’ll may post recepies on that in the future! You can fin my workout routines on the “workout” link right above! 🙂 Good luck ladies! xo 
I am a teen girl and I don’t have any access to nearby gyms I do running on the treadmill but when I visit your workouts page all the workouts are to be done in the gym my question is what are your favourite at-home workouts/exercises if you do any at home without any equipment? 
I made a home-exercises post here! Hope they can help! 🙂 XO
Hi I have some questions
Do u have regular or fixed exercises for each part of your body training? (For example for abs training may hv fixed four sets of training every time you workout..thing like that?) and
Yea, usually I have. If I’m going to work my abs I have a bunch of exercises I planned to do and how many reps. So I usually do 12or15x3 on each excersise! 🙂
do you stick to them for how long or how often would u change the sets of exercises? Besides, 
If I found some new exercises I would like to try I’m just going for it! 🙂 I change quite often or does different routines like some exercises one day and next time I work my abs I do something different (maybe a few from the same routine)
under what condition u decide to increase sets/reps (increase the strength) for your body training?
You can pretty easy feel how your body improve and if something is too easy to me I just increase the weights or the reps or even change exercises sometimes if I don’t see them effective. 
how often will u hit the gym for a week and usually lasts for how long? 1hr or more?? I was just wondering how many times a week, and for how long do you work on your abs? 
I’m going to the gym 5-6 times a week and work for about an hour or a bit more. I rest a lot inbetween my sets so it takes a while to workout. I maybe work my abs for about 40-45 minutes.
 Last part of the Q/A if you can’t find your question look at the other questions and you will may find your answer! 🙂 
Love,
Kiki 

8 Responses to “Q/A part three”

  1. Anonymous on

    Jag får väl stryk om jag lämnar en åsikt på din blogg nu för tiden.. Men du vet väl vad RF säger ang kosttillskott och doping? Det finns ingen som vet vad som finns i dessa produkter och just nu är alla råd ang kosttillskott att vara extremt försiktig då fler och fler åker fast för doping när de ätit "bra kosttillskott" . En liten tankeställare som man borde ta innan man "säljer" in det till andra människor.

    Reply
  2. Anonymous on

    Jag får väl stryk om jag lämnar en åsikt på din blogg nu för tiden.. Men du vet väl vad RF säger ang kosttillskott och doping? Det finns ingen som vet vad som finns i dessa produkter och just nu är alla råd ang kosttillskott att vara extremt försiktig då fler och fler åker fast för doping när de ätit "bra kosttillskott" . En liten tankeställare som man borde ta innan man "säljer" in det till andra människor.

    Reply
  3. Angelica on

    Måste bara få en sak sagt, det är faktiskt mycket bättre att du lägger kanske 10 minuter varje dag på magen istället för hela 40 minuter så sällan. Så klart är det nog olika för alla men tyckte det lät väldigt mycket och onödigt tid att lägga på magen, ett tips bara! 🙂

    Kram, och jättebra blogg har du!

    Reply
  4. Jessica on

    Jag tycker du är grym träningsinspiration, och du verkar vara supermotiverad. Hands up to you! Jag ville bara ta tillfälle att kommentera till vissa frågor:

    DET GÅR INTE ATT BRÄNNA FETT FRÅN SPECIFIKA KROPPSDELAR. Det är omöjligt att välja varifrån ditt fett kommer brännas när du gör cardio. 🙂

    Keep up the good work! ♥

    Reply
  5. Sofie on

    Superbra inlägg och jättefin blogg! Jag hittade precis hit och kommer helt klart fortsätta läsa din blogg varje dag! Jag har dock en fråga: nu på söndag ska jag köpa gymkort och börja träna för första gången i mitt 21-åriga liv. Har ridit sedan jag var 8 år, men utöver det har jag aldrig tränat. Har alltid varit smal, men jag känner mig lite "degig" om du förstår hur jag menar, och jag är väldigt svag. Jag undrar om du har tips på hur man ska gå till väga i början? Jag har ju verkligen NOLL koll, jag vet inte ens hur man gör när man kommer dit. Haha! Är till och med nervös för att jag inte vet hur jag ska göra. Har du tips på hur man ska lägga upp träningen i början, när man är så svag och har dålig kondition? Tips på bra övningar? Jag vet ju att man brukar köra olika muskelgrupper olika dagar, men jag vet inga övningar. Hur vet man hur många reps/sets man ska köra? Haha, TUSEN frågor, men jag är så lost.. Galet tacksam för svar! :}

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)