16:45 | March 31, 2015

Throwback

Daily
IMG_2306inbedIMG_8856 IMG_2584 IMG_8446 ripped

 

Bjuder på en liten tillbakablick dagen till ära eller i brist på annat kanske. Jag är fortfarande sjukt så har inte orkat röra kameran allt för mycket, försöker verkligen att friskna till nu också för vi åker ju redan på Måndag! Skulle ha delat med mig av ett nytt recept idag som varje tisdag men jag har verkligen inga som helst krafter för att laga något. Så det får bli när jag kommer hem från hawaii igen 🙂

Sharing some throwback pics this Tuesday. Was suppose to share a new recipe as ever tuesday but I’m stil sick and not in a mode for cocking. I have a feeling I’ll be feeling much better tomorrow though, I go to Hawaii on Monday already so I need get healthy before. 

Love,

Kiki

12:31 | March 31, 2015

Current livingroom

Interior & Decor
IMG_3668IMG_3677IMG_3679

 

Rug from Ellos | Table ocean house inspired | Couch from Mio | Vase from Mio | Chair from Voga.com

Fick otroligt vackra blommor levererat på min födelsedag av de bästa teamet på dramernas värld. Dom gör sig så fina på vardagsrumsbordet i vårsolen just nu.

Got some new fresh flowers delivered from the best plattform on my birthday, aren’t they so beautiful? 

Love,

Kiki

14:53 | March 30, 2015

#challengebykiki

Workout
IMG_3425

Då var det ny vecka igen och dags för en ny utmaning! Grymt jobbat alla ni som är med och kör och kul att ni uppskattar utmaningarna! 🙂

Jag tänkte att när vi ändå kört kondition, ben/rumpa och mage så kan vi väl lika gärna köra igenom alla muskelgrupper vecka för vecka innan vi kör något annat. Så den här veckan kör vi också bara en level men man väljer själv vikt, så jag vill jag att vi kör:

Totalt 100 stycken rygglyft innan veckans slut (ligg raklång på en matta, håll fötterna kvar i backen och lyft överkroppen uppåt, kör du vikt så håll hantlar i händerna.). Totalt 100 stycken (på vardera sida) enarmsrodd (Sätt ena kroppssidans ben och arm på bänken och håll ryggen rak. Fatta en hantel med den fria armen och jobba med vikten nedifrån och upp tills den nuddar överkroppen) Totalt 100 stycken pulldowns, på maskin (tänk på att hålla ryggen rak, dra stången ner bakom huvudet och repetera)

Kör hårt och kom ihåg att hålla mig uppdaterad med taggen #challengebykiki.

And so it’s a new week and time for a new challenge! Great job everyone that’s been joing so far and I’m glad you like the challenges 🙂 

I though since we already been doing cardio, lower body and abs we might as well could work through the whole body before we start with something else. So this week there’s only one level as well but you decide the weight, I want us to do:

A total of 100 reps back lifts (lay on the ground and lift your upper body, keep your feet on the ground all the time, if you add weights hold dumbbells in your hands), do a total of 100 pulldowns on machine, a total of 100 (on each arm) one arm row (stand with your knee and hand on a bench, hold a dumbbell in your free hand and lift it up towards your upper body. 

Good luck and remember to keep me posted with the #challengebykiki tag. 

Love,

Kiki

16:38 | March 29, 2015

Snap Snap Snap

Daily
IMG_3542IMG_3567IMG_3638 IMG_3642IMG_3647IMG_3572

 

Underwear from here | Shorts from levi’s | Shirt stolen from A;)

Hej på er!

Det är ganska uppenbart att Nutellamackor blivit mitt senaste craving.. Unnade mig det till brunch idag samt äggröra, bacon, en liten sallad, en kiwi och en kaffelatte. Bjuder även på lite fler snapshots som jag knäppt av under dagen.

Men mer än så har jag inte fått gjort dig och jag ser redan att klockan börjar närma sig halv 5.. Skulle ha gått och kört veckans sista träningspass men sen slog det bara till och nu ligger jag sjuk i sängen istället. Jag hoppas att det bara är tillfälligt, jag ska försöka fylla på med vitaminer, dricka mycket vatten, te, äta sunt och mycket hela dagen sen ska vi nog se att jag blir frisk tills imorgon! 😉 Jag kommer oavsett att lägga upp en ny challenge i morgon så är jag fortfarande sjuk så får ni lite försprång medan jag försöker krya på mig. Är det någon speciell muskelgrupp eller konditionspass ni skulle vilja att jag utmanar er i så tipsa gärna! 🙂

It’s pretty obvious that I’ve been craving everything Nutella lately. Treated myself with a Nutella sandwich for today’s brunch but I also made some eggs, bacon, a side sallad, a latte and a kiwi. I’m also sharing some other snapshots from today that I took before I got sick. Was suppose to go to the gym for this weeks last workout session but ended up being sick so now I’m in my bed, drinking te and trying to get well.  

I will still be sharing a new challenge tomorrow even though I might still not be healthy. So I’ll give you a little lead before I’m all healthy and hopefully I’ll manage to still finish the challenge before next sunday. Good thing I finished this weeks lower body challenge yesterday. Now I need to rest, talk to you soon! 

Love,

Kiki

 

22:54 | March 28, 2015

Fresh Herbs

Daily,Interior & Decor
IMG_3514IMG_3521IMG_3508

 

Lite nya kryddor och ett apelsinträd har fått flyttat in den senaste veckan. Det är ganska uppenbart att min familj/vänner vet att jag älskar de, fick de tre fina kryddorna längst bort i zinkkrukorna från mamma, apelsinträdet av Emilie och Greg och kryddan närmst av svärmor när jag fyllde år, utan att dom pratat ihop sig alltså! 😉 Så komiskt. Jag är sån som inte vill ha presenter när jag fyller år, men älskar att fira födelsedagar med god mat med familj och vänner. Blev däremot ändå överraskad med bland annat de fantastiska växterna ovan, en t-shirt ifrån Acne och en snygg Paris poster, ska visa er sen 🙂

Från en sak till en annan, nu är resan till hawaii om en och en halv vecka bokad, så sjukt taggad!! Någon av er som varit i Hawaii? Vi ska åka till Kihei, Maui så om någon varit där är alla tips välkomna! 🙂 Kram på er!

Some new fresh herbs got to move in this week, it’s pretty obvious my family and friends know that I love spices. Got all of them on my birthday haha, got the three herbs in the zink pots from my dear mom, the orange tree from Emilie and Greg and the closest spice from my mother in law. Pretty fun and they didn’t even plan it! 😉 I’m that kind of person that doesn’t wish for anything for birthday/christmas so me and A usually don’t do gifts. I’m just happy to spend those “special” days with my loved once. Although I didn’t wish for anything I still got a nice t-shirt from Acne and a Paris poster that I’ll show you later. 

From one thing to another, we book our trip to Hawaii today so we leave in one and a half week, how exciting?! Have any of you been to hawaii? We are going to Kihei, Maui and all tips are very welcome! 🙂 

Love,

Kiki

10:35 | March 28, 2015

Saturday Morning

Daily,Food & Recipes
IMG_3489 IMG_3503

 

 

God morgon vänner!

Solen skiner utanför och jag och A ska strax sticka över till Emilie & Greg för att boka resa, vi åker (om allt går som det ska) till Hawaii om 1,5 vecka ihop! Ska bli så sjukt kul, längtar så jag spritter! Sen ska jag ut på en promenad med Ida samt gå till gymmet för att bland annat köra mina sista repetitioner på #challengebykiki. Hur går det för er? Är ni klara redan? Om två dagar lägger jag upp en ny utmaning 😉

Good morning darlings! 

The sun is shining in Sweden today and soon me and A are heading over to Emilie and Greg to book our trip, so hopefully (if everything goes as planned) we are going to Hawaii on 1,5 week together. I can’t wait!! Then this day will be very physical with a long walk and some gym. Going to do my last reps on the #challengebykiki today. Are you done already? 

Love,

Kiki

13:14 | March 27, 2015

10 ways to get motivated

Daily,Workout

IMG_3449

Hej på er!

Har ni svårt att motivera er till att träna? Nedan hittar ni 10 tips jag alltid kör på! 🙂

1. Köp något nytt träningsrelaterat. Har du tröttnat på din träningsgarderob, unna dig något nytt, det kan vara en vattenflaska, en topp, en yoga matta, ett träningsredskap eller vad som helst.

2. Sätt på dig träningskläderna. Känner du ingen motivation, sätt på dig träningskläderna ändå, det kommer få dig att vilja göra någon fysisk aktivitet.

3. Ät sunt. För mig går träning och kost hand i hand. Tränar jag mycket äter jag automatiskt sundare och vise versa.

4. Låt musiken motivera dig. Sätt i ett par hörlurar med riktigt peppad musik.

5. Planera din träning. Skjuter du lätt undan träningen under veckorna? Planera den då varje söndag och bestäm dig för att bara göra det.

6. Variera din träning. Har du tröttnat på din träning, prova något nytt! Dansa, kör yoga, promenera, gå på styrkepass, gymma, spring, cykla. Det finns alltid något nytt du kan prova om du tröttnat på de du alltid kör.

7. Träna med någon. Att ha med någon till gymmet, på promenaden, på passet eller på löpturen kan alltid vara en bra motivation eller en bekvämlighet. Peppa varandra att göra dom där sista repetitionerna och den där sista övningen.

8. Tänk på ditt eget mående och din hälsa, du ska träna för din egen skull och för ditt eget välmående. Var din egen motivation. Det är dig själv du ska imponera på.

9. Kör nya övningar. Man hamnar ofta i samma gamla mönster när man tränar (iallafall jag), man nöter på med samma övningar som man känner sig bekvämast vid. Det finns tusentals sidor på nätet med olika övningar du kan göra för olika muskelgrupper.

10. Sätt upp målsättningar. Om du har starka målsättningar du vill uppnå kommer du att vilja träna hårdare och äta sundare. Det kan vara att uppnå en viss vikt (både upp och ner), springa på en viss tid, lyfta en viss vikt, springa ett visst lopp, uppnå ett visst mått, må på ett visst vis osv.

Hoppas ni gillade dessa 10 tips att motiveras till träning.

Hi guys! 

Do you have a hard time motivate yourself to work out? Below you can find 10 good tips to get motivated! 

1. Buy something new. If you are sick and tired of all your workout clothes, get something new like a water bottle, a tank top, a new workout equipment, a yoga mat or anything.

2. Put your workout clothes on. If you don’t wanna work out, put your workout clothes on and you will for sure do any physical activity. 

3. Eat healthy. For me a healthy eating and working out goes together. If I work out a lot I just love eating healthier and vice versa. 

4. Let your music motivate you. Put your headphones on and listen to the music that really motivates you.

5. Schedule your workout. If you use to push your workout to the side, schedule your workout every sunday and just decide not to push it away. 

6. Vary your workout. If you are sick at your workout routines try something new. Dance, do yoga, walk, go to classes, lift, run or bike. There’s plenty ways to work out. 

7. Get a workout partner. To have someone to workout with usual are a big motivation or comfort for people and you can push each other to go, to do the last reps or to do that last exercise. 

8. Think of your own health. You should workout for your own sake and for your own well being. Be your own motivation and impress on yourself. 

9. Find new exercises. It’s easy to end up doing the same old exercises that you’re most comfortable with (at least I do) But sometimes it’s also boring to always repeat everything again and again. There is thousands of websites with different exercises you can do different muscle groups. Dear to try it! 

10. Have goals. If you have goals you really want to reach it’s easier to motivate yourself to workout and eat healthy. It could be reaching a certain wight (gain or loose), achieve a certain time of running, lifting a certain weight, run a certain race, achieve a certain measure and so on. 

I hope you liked these 10 ways to motivate your self to work out. 

Love,

Kiki

16:10 | March 26, 2015

Birthday Essentials

Daily
IMG_3249IMG_3274

Hellu!

Idag är det ingen vanlig dag, det råkar vara min födelsedag 😉 Och det ska så klart firas med familj och vänner ikväll. Men först blir det lunch på stan med några härliga. Byxorna ovan är ifrån Lindex, skorna från Zara, brillorna från Céline, stolen fån Voga.com. Måste springa nu, vi hörs senare vänner! 🙂

Hey!

Today is my birthday so tonight we will be celebrating with dinner and a glass of wine with family and friends. But first I’m going to meet up with some peeps downtown for lunch. My trousers are from Lundex, sunnies från Céline, chair from Voga.com and shoes from Zara. Now I need to run, talk soon! 

Love,

Kiki