MENU
12:21 | March 9, 2015

#challengebykiki

Workout

Utmaning 1

Jag tänkte att vi kickar igång dessa måndagsutmaningar med lite kondition. Jag kommer att dela in utmaningarna i två grupper (utmaning 1 och utmaning 2), så en lite lättare (1) för dom som vill sätta igång och träna och en lite tuffare (2) för dom som tränat en längre tid. Då kör vi! Jag vill att ni denna vecka ska: 

Utmaning 1: Springa/jogga i valfritt tempo (helst ej gå) minst 9 kilometer innan veckans slut, om ni vill springa allt på en gång eller dela upp det- de väljer ni själv men innan nästa Måndag ska vi ha tagit oss minst 9 kilometer, ett tips om ni inte orkar 9km direkt är att dela upp det i t.ex 2,5km 2,5km 4km eller hur ni vill, men bestäm er att målet ska vara att ta er 9km innan veckans slut.

Utmaning 2: Springa minst 1,5 mil innan veckans slut, om ni vill springa 1,5 mil direkt eller dela upp det väljer ni själv. Jag kommer att dela upp mina i 8km och 7 km. Men det går som sagt lika bra att dela upp det i kortare sträckor om man känner för det. Men målet ska vara att ta oss minst 1,5 mil.

Dela gärna med er av hur det går eller om ni gjort utmaningen (håller på att göra utmaningen) med taggen #challengebykiki på instagram så kan jag hålla ett litet öga på er! 😉 Nu kör vi! 

Challenge 1 

I thought we could kick off these Monday’s challenges with some cardio. I’ll divide every challenge in to two groups, challenge 1 for those who wants to get started and challenge 2 for those who already use to workout. This week I want you to:

Challenge 1: Run/jog (try not to walk) for minimum 9 km (5,6 miles), a tip is to divide it in to different days, so run like 2,5km (1,5 miles) 2,5km(1,5 miles) 4km (2,5 miles) or however you would like to split it. But whats most important is that we will be finished before next Monday. 

Challenge 2: Run/jog 15 km (9,3 miles) before the end of the week (next monday).If you wanna run everything at the same time or split it in to different days is up to you. I’ll be running 8km (5 miles) one day and 7km (4,3 miles) one day. But you can also do shorter distances at the time. But what’s most important is that we will be doing it and before next monday. Let’s do this! 

If you want I would be really happy if you shared how the challenge goes for you with the tag #challengebykiki on instagram so that I can track your workout! 😉 

Love,

Kiki

15 Responses to “#challengebykiki”

  1. Johanna on

    Vad spännande! Jag har skadat mig, men som rehab ska jag träna på crosstrainern 1-2 gånger per veckodag, så att jag inte är för stillasittande. Det får bli min variant av utmaningen. Nu ska jag i väg för dagens andra runda!

    Reply
  2. Hanna on

    Har redan fått ihop mina 1.5mil genom en 9km och en 6km slinga. Det gick riktigt bra och jag blev förvånad själv. Kör hårt tjejer, utmaningar gillas!! 🙂

    Reply
  3. Lil Sundberg on

    Jag går redan ca 7-9 km/dag, minst 10-14000 steg/dag, har gjort det de senaste 2 månaderna. Mina fötter håller inte i dagsläget för att springa. Vad har du för utmaning till mig?
    Med vänlig hälsning Lil Sundberg

    Reply
    • kiki on

      Hej, åh vad bra jobbat av dig! Håller fötterna för en väldigt lugn joggtur? isåfall skulle jag rekommendera att prova småjogga nästan i samma tempo som du går så kommer du känna att du kan öka med tiden. Annars hoppa gärna med på dom andra utmaningarna som kommer upp på måndagar:) Förra veckans utmaning skulle jag säga att du klarat med bravur om du gått 7-9km om dagen 🙂 Bra jobbat! kram

      Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)