MENU
17:55 | March 16, 2015

#challengebykiki

Workout
IMG_2262

 Workout set from Soc, Stadium

Då var det dags för ny utmaning och varför inte låta magrutorna jobba lite extra hårt inför bikinisäsongen? Alla övningar går bra att göra hemma så alla kan haka på utmaningen! Välj mellan level 1 eller 2 och ha som mål att detta ska göras innan nästa vecka.

Utmaning level 1: Jag vill att vi denna vecka ska stå plankan i totalt 8 minuter. Dela gärna upp det i 30sek, 1min  eller hur ni vill och kör kanske 3 repetitioner varje gång så t.ex 30sek x 3 en dag 30sek x 3 en dag och 1min x 3 en dag, försök att inte stå på knäna i första hand och kom ihåg att hålla bålen spänd och inte svanka. Sen vill jag också att vi kör totalt 54 stycken benlyft. Benlyft innebär att ni ligger ner på rygg, lyfter benen (raka ben) upp mot luften så att kroppen blir i 90°, kör t.ex 6×3 stycken repetitioner per pass. Jag vill också att vi kör 75st situps innan veckans slut. Så totalt minst 8 min plankan, minst 54 stycken benlyft och minst 75 stycken situps. Ni delar in det hur ni vill men målet ska vara att göra det innan nästa måndag, känner ni att ni orkar fler och längre så kör bara! 😉

Utmaning level 2: Jag vill att vi denna vecka ska stå i plankan totalt 12 minuter helst 1min x 3 per/pass eller x4 om ni orkar, jag vill också att vi ska göra totalt 108 stycken benlyft  så t.ex 12×3 per/pass utdelat på 3 pass eller hur ni vill dela upp det. Benlyft innebär att ni ligger ner på rygg, lyfter benen (raka ben) upp mot luften så att kroppen blir i 90°. Jag vill även att vi kör 150st situps, 50st per träningspass kommer jag att köra 🙂 Så totalt 12 minuter plankan, 108 stycken benlyft och 150 stycken situps.

Challenge Level 1: This week I want us to do the plank for a total of 8 minutes. You can divide it in 30sec, 1min or however you would like it and do maybe 3 repetitions each time so let’s say 30 sec x 3 sets one day 30 sec x 3 sets one day and 1min x 3 sets one day, try not to stand on your knees in the first place but feel free if you really need to, remember to keep your upper body tight. I also want us to do a total of 54 reps leg raises. Lay down on your back, lift your legs (straight legs) up against the air and go back down slow, you can divide it in 6 reps x 3 sets per workout session. I also think we should do a total of 75 crunches before the end of this week. So a total of at least 8 min plank, at least 54 reps leg raises and at least 75 reps sit ups. You divide it how you want but the goal should be to do it before next Monday, do you feel that you have the energy to improve and do more or longer so be my guest! 😉

Challenge Level 2: This week I want us to do a total of 12 minutes plank, 1 min x 3 sets per / workout session is what I can recommend or x4 sets if you got the energy. I also want us to do a total of 108 reps of leg raises, you can do maybe 12 reps x 3 sets per / workout or however you would like to divide it. I also think we should do a total of 150st situps, I’ll do 50 reps per workout. 🙂 So a total of 12 minutes plank, 108 reps leg lifts and 150 reps situps. Let’s do this! 

Love,

Kiki

10 Responses to “#challengebykiki”

  1. Patricia on

    Gud vad roligt att du kommer med sådan här inspiration! Man blir verkligen peppad att joina in när man gör det “tillsammans” 😀 detta kommer jag haka på denna veckan, let’s go!

    Reply
  2. Caroline on

    Kjempebra utfordring! Likte den godt 🙂 Har allerede utført den og resultatet ble 12 minutter planke, 130 benløft og 280 (!) situps, som ble gjort fra mandag til i dag. Ønsker deg en fin lørdagskveld videre! 🙂

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)