MENU
14:53 | March 30, 2015

#challengebykiki

Workout
IMG_3425

Då var det ny vecka igen och dags för en ny utmaning! Grymt jobbat alla ni som är med och kör och kul att ni uppskattar utmaningarna! 🙂

Jag tänkte att när vi ändå kört kondition, ben/rumpa och mage så kan vi väl lika gärna köra igenom alla muskelgrupper vecka för vecka innan vi kör något annat. Så den här veckan kör vi också bara en level men man väljer själv vikt, så jag vill jag att vi kör:

Totalt 100 stycken rygglyft innan veckans slut (ligg raklång på en matta, håll fötterna kvar i backen och lyft överkroppen uppåt, kör du vikt så håll hantlar i händerna.). Totalt 100 stycken (på vardera sida) enarmsrodd (Sätt ena kroppssidans ben och arm på bänken och håll ryggen rak. Fatta en hantel med den fria armen och jobba med vikten nedifrån och upp tills den nuddar överkroppen) Totalt 100 stycken pulldowns, på maskin (tänk på att hålla ryggen rak, dra stången ner bakom huvudet och repetera)

Kör hårt och kom ihåg att hålla mig uppdaterad med taggen #challengebykiki.

And so it’s a new week and time for a new challenge! Great job everyone that’s been joing so far and I’m glad you like the challenges 🙂 

I though since we already been doing cardio, lower body and abs we might as well could work through the whole body before we start with something else. So this week there’s only one level as well but you decide the weight, I want us to do:

A total of 100 reps back lifts (lay on the ground and lift your upper body, keep your feet on the ground all the time, if you add weights hold dumbbells in your hands), do a total of 100 pulldowns on machine, a total of 100 (on each arm) one arm row (stand with your knee and hand on a bench, hold a dumbbell in your free hand and lift it up towards your upper body. 

Good luck and remember to keep me posted with the #challengebykiki tag. 

Love,

Kiki

Leave a Reply

  • (will not be published)