MENU
20:26 | April 27, 2015

#challengebykiki

Workout
IMG_7894

Tights from SPANX

Då var det ny vecka och ny utmaning igen! Jag tänkte att eftersom våren lurar runt hörnet så kör vi lite löpning igen, så om man väljer att springa ute vilket jag kommer att göra så får vi andas frisk luft samtidigt som vi motionerar. Så nedan hittar ni veckans utmaning, det är samma utmaning som den första jag publicerade men eftersom den var så poppis så tänkte jag att vi kör den igen 🙂 Ni väljer själva hur långt ni vill springa, kör hårt!

Utmaning 1: Springa/jogga i valfritt tempo (helst ej gå) minst 9 kilometer innan veckans slut, om ni vill springa allt på en gång eller dela upp det- de väljer ni själv men innan nästa Måndag ska vi ha tagit oss minst 9 kilometer, ett tips om ni inte orkar 9km direkt är att dela upp det i t.ex 2,5km 2,5km 4km (eller 3 km, 3km, 3km) eller hur ni vill, men bestäm er att målet ska vara att ta er 9km innan veckans slut.

Utmaning 2: Springa minst 1,5 mil innan veckans slut, om ni vill springa 1,5 mil direkt eller dela upp det väljer ni själv. Jag kommer att dela upp mina i 8km och 7 km. Men det går som sagt lika bra att dela upp det i kortare sträckor om man känner för det. Men målet ska vara att ta oss minst 1,5 mil.

Glöm inte att dela med er av er prestation med taggen #challengebykiki på instagram. 

Since the first cardio challenge was a huge success I though we could do it again! And also, spring is just around the corner so put your workout clothes on and head out in the lovely spring weather! This challenge is divided in two levels so you decide how far you want to run this week. 

Challenge 1: Run/jog (try not to walk) for minimum 9 km (5,6 miles), a tip is to divide it in to different days, so run like 2,5km (1,5 miles) 2,5km(1,5 miles) 4km (2,5 miles) or however you would like to split it. But whats most important is that we will be finished before next Monday.

Challenge 2: Run/jog 15 km (9,3 miles) before the end of the week (next monday).If you wanna run everything at the same time or split it in to different days is up to you. I’ll be running 8km (5 miles) one day and 7km (4,3 miles) one day. But you can also do shorter distances at the time. But what’s most important is that we will be doing it and before next monday. Let’s do this!

Don’t forget to share your workout with the #challengebykiki tag on instagram

Love,

Kiki

 

2 Responses to “#challengebykiki”

Leave a Reply

  • (will not be published)